The last one.... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Eefje Reijners - WaarBenJij.nu The last one.... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Eefje Reijners - WaarBenJij.nu

The last one....

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Eefje

28 Februari 2016 | Australië, Byron Bay

Heeeej!

Mijn laatste berichtje vanuit Australië worden aangezien het alweer bijna tijd is om naar huis te komen. Het is alweer even geleden, maar ik heb het nogal druk gehad, wat natuurlijk een goed teken is.

Vorige keer was ik net aangekomen in Airlie Beach, waar ik op de eerste avond een groepje Nederlanders ontmoet heb, waarmee ik de dag erna opgetrokken ben. Begonnen met relaxen aan de Lagoon, daarna een BBQ en vervolgens op stap gegaan. Echt een leuke avond gehad, waardoor er over de volgende dag niet zoveel te schrijven valt. Vervolgens stond een tweedaagse zeiltocht naar de Whitsundays op het programma. We hebben rondom de verschillende eilanden gezeild, veel gesnorkeld en Whitehaven Beach bezocht. Een strand met super wit zand en er omheen een prachtig blauwe zee. Het weer was niet fantastisch, maar dat mocht de pret niet drukken. Je kon hier bodysurfen op de golven, je haren wassen met het zand en in het water zwom er opeens een lemonshark langs mijn benen. De tocht hebben we afgesloten met een gezamenlijk etentje en een stapavondje. De laatste dagen in Airlie beach vooral een beetje aan het water gelegen met 1 van mijn kamergenoten en een berg beklommen naar de Honeyeater lookout vanwaar je een prachtig uitzicht over de eilanden hebt. Onderweg kwam ik nog groot reptiel tegen (volgens Suus is het Johan de varaan van Freek Vonk, en hij leek er inderdaad op), natuurlijk had ik geen idee of het beest gevaarlijk was, maar in het kader van “everything in Australia is trying to kill you’ toch maar met beleid er omheen gelopen.

Na een slapeloze nacht in de nachtbus naar Town of 1770 zijn we meteen door gegaan naar het strand waar ik me de hele dag met een bodyboard in de golven vermaakt heb. De dag erna was het tijd voor de Scooteroo tocht. Ze hebben allemaal scootertjes/brommertjes omgebouwd tot een soort mini harleys waarop je, voorzien van een leren jas, helm en bijbehorende tattoos een tocht maakt door de omgeving. Het was even wennen in het begin, achteraf bleek het oefenrondje het moeilijkste onderdeel te zijn, maar wat was het leuk!

Next stop Rainbow Beach om van hieruit naar Fraser Island te gaan. Hier gingen we in een 4 wheeldrive auto (zelf rijden) over het strand en door de bossen crossen. Zijn er hier dan geen wegen? Nee die zijn er niet, de ‘hoofdweg’ is het strand, wel grappig om hier de snelheidsborden te zien staan. In 3 dagen hebben we verschillende meren en uitkijkpunten bezocht met als hoogtepunten voor mij Eli Creek (met en grote, natuurlijke stroomversnelling) en lake McKenzie, een meer met helder blauw water en super wit zand. Verder ’s avonds lekker gekampeerd met een mooi feestje op de camping. Van de activiteiten aan de oostkust was dit zeker 1 van de hoogtepunten.

Vervolgens stond Noosa op het programma, een klein stadje/dorpje aan het strand met en prachtig nationaal park eraan vast. Hier hebben we in gewandeld en ’s avonds lekker op een marktje wat gedronken en naar de live muziek geluisterd. Verder heb ik hier Annelie leren kennen, een Nederlands meisje die ik sindsdien in iedere plaats tegenkom en veel mee optrek. Erg leuk en zeker nu aan het einde, aangezien ik een beetje klaar ben met de ‘hoi, hoe heet je, waar kom je vandaan praatjes’.
Na Noosa kwam Brisbane, waar ik afgesproken had met Órnaith, een meisje dat ik in Nieuw Zeeland heb leren kennen en waar ik het erg goed mee kon vinden. Zij woont hier en heeft me op zaterdag een rondleiding door de stad gegeven. ’s Avonds zijn we wat gaan eten op een foodmarket en vervolgens redelijk op tijd naar bed gegaan. Waarom op tijd naar bed? Omdat we de volgende dag om 4.30 op moesten om aan de triathlon mee te doen, geen volledige maar de sprinttriathlon (750 m zwemmen, 20 km fietsen en 5 km rennen). Gezien het feit dat ik hier al een paar maanden aan het reizen ben en zeer weinig aan sport gedaan heb had ik de verwachting dat het zwaar zou worden. De verwachtingen zijn wel waarheid geworden, vooral het hardlopen kostte moeite, maar we hebben het gered en ik vond het nog leuk ook gelukkig. Verder werd er nog gelachten omdat ik als enige in schoolslag zwom, wat natuurlijk ontzettend langzaam ging, maar goed. Hierna zijn we nog naar een nationaal park geweest en vervolgens ben ik naar het hostel gegaan. Hier had ik nog met Tessa afgesproken (meisje dat ik in het begin van mijn reis heb leren kennen), lekker rondgewandeld en een beetje gewinkeld, was erg gezellig. Laatste dag in Brisbane ben ik naar Australia Zoo geweest. Dierentuinen zijn normaal niet helemaal mijn ding, maar hier was het anders, de dieren hadden veel ruimte en zaten zoveel mogelijk in hun natuurlijke omgeving.

Vanuit Brisbane naar Surfers Paradise, een klein strandplaatsje waar niet heel veel te doen was. Ik vond het wel even lekker gezien de drukte van de afgelopen weken. Het enige jammere is dat hier en ook in Byron Bay op dit moment de zee heel wild is (door de cycloon in Fiji), waardoor de zee officieel gesloten is. Je kunt er wel in, maar de stroming en de golven zijn echt megasterk. Gisteren stonden we tot in onze knieën in het water en 1 minuut later, bij mijn weten zonder veel te verplaatsen, moest ik springen om niet kopje onder te gaan. Verder was er in Surfers Paradise nog een zandsculpturenfestival aan de gang van de films van Dreamworks, erg leuk om te zien.

Nu dus aangekomen in Byron Bay, een erg gezellig klein plaatsje om mijn laatste dagen door te brengen. Hier bestaat het leven vooral uit relaxen en ’s avonds wat drinken op het strand of op stap gaan. Verder zijn er hier, zeker gezien de hoge golven op dit moment, veel surfers dus genoeg om naar te kijken!

Cheers en tot volgende week!

  • 28 Februari 2016 - 08:30

    Carla:

    Ha Eef

    Geweldig, wat is het toch een mooi land en wat een mooie verhalen,

    Tot over een dikke week,

    Gr. CarlaXXX

  • 28 Februari 2016 - 09:22

    Puck:

    Wat een gaaf bericht Eef!! Schoolslag haha!! Ik zie t al voor me!! Geniet nog enorm van de laatste tijd en dan zie ik je heeeeel snel!! Liefs, kus!

  • 28 Februari 2016 - 12:24

    Vivian:

    Heeej Bruno! Hopelijk heb je nog hele fijne dagen in het vooruitzicht! Zo te horen heb je er alles uitgehaald en kan je bijna weer lekker naar huis! Ook wel weer fijn om je live te zien binnenkort :) X Viv

  • 29 Februari 2016 - 08:23

    Maud:

    Hey Eve!!
    Supergaaf al die dingen die je hebt ondernomen! Geniet nog even van je laatste week voordat je weer in de flow van hier komt. En tot heeeel snel weer :):):) Xxx

  • 01 Maart 2016 - 16:55

    Inge:

    Haaa pony!
    Super desse zoe geniets! Erg leuke verhale :)
    Tot euver 2 weke!!
    Xx van dae andere pony

  • 06 Maart 2016 - 12:58

    Caroline:

    Ha globetrotter, geniet nog van de laatste paar dagen down under en alvast een heel goede terugreis gewenst. Tot gauw in viva Remunj!

    liefs, Marc & Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Australië

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2016

The last one....

05 Februari 2016

Outback, Eastcoast and more

14 Januari 2016

Wildlife en Co

03 Januari 2016

Happy New Year!

19 December 2015

Flying High!
Eefje

Actief sinds 11 Sept. 2015
Verslag gelezen: 1260
Totaal aantal bezoekers 4209

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 07 Maart 2016

Australië

Landen bezocht: