Happy New Year! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eefje Reijners - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eefje Reijners - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Eefje

03 Januari 2016 | Australië, Sydney

G’day mates!

Als eerste natuurlijk de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Hopelijk is het voor iedereen goed begonnen. Hier was het een beetje apart, aangezien het echt warm was. Maar dat mocht de pret niet verminderen, aangekomen in het Lunapark en een ritje in 1 van de attracties werd er begonnen met het kindervuurwerk. Dit was al erg mooi dus we waren erg benieuwd naar het ‘grote mensen vuurwerk’. Met uitzicht op de Harbour Bridge waren we om twaalf uur getuige van een prachtige vuurwerkshow! Het feestje ging hierna nog even door, al met al een oud & nieuw om nooit te vergeten.

Eerst nog even mijn laatste weekje Nieuw Zeeland, te beginnen bij Milford Sounds. Dit was onze eerste dag regen (in vergelijking met de groepen die voor en na ons reisde en veel slecht weer gehad hebben, mogen wij zeker niet klagen). Om de fjorden hingen hierdoor wolken, wat het mysterieus en mooi maakte, verder zorgde de regen voor veel watervallen wat ook gaaf was. Op de terugweg op de boot klaarde het op en kon je pas echt zien hoe hoog en steil de hellingen waren!

Ik ben nog naar Steward Island geweest, waar de avond goed begon met lekker eten en daarna een zeer gezellige quiz. Aangezien dit een van de weinige plekken is waar je de kiwi (vogel) nog in het wild kunt zien, gingen we ’s nachts op ‘kiwijacht’, helaas zonder resultaat maar wel een lekkere wandeling. De volgende dag een kustwandeling gemaakt en Ulva Island bezocht, een eiland vol met allerlei vogels. Veel verschillende vogels gezien en gehoord, zeker de moeite waard.

De volgende halte was Mount Cook, hier hebben we een wandeling gemaakt onderaan de berg, met uitzicht op verschillende gletsjers. Aan de andere kant lag een prachtig helder blauw meer, van alle (relatief) korte wandelingen was dit zeker 1 van de mooiste.

Bijna aan het einde van mijn Nieuw Zeeland tripje stond Rangitata nog op het programma, ik had geen idee wat hier te doen was, bleek dit de beste plaats van Nieuw Zeeland te zijn om te gaan raften. Kwam dat even goed uit! Het raften op zich was al heel gaaf om te doen, maar de omgeving maakte het plaatje compleet, we gingen over gletsjerwater (helder blauw en ijskoud) door de bergen (omgeving Lord of the Rings). ’s Avonds een potje Nieuw Zeelands monopoly gespeeld, erg leuk om alle plaatsen waar je geweest bent op een monopoly bord te zien.

De allerlaatste halte was Christchurch, hier waren we op 1e kerstdag. Bij het hostel kregen we een kerst bbq lunch aangeboden, wat erg geslaagd was. Daarna naar het strand geweest en even door de stad gelopen. Wat wel indrukwekkend was, is dat een groot deel van de stad nog in puin ligt na een aardbeving van 5 jaar geleden. Zo kwam er een einde aan mijn avontuur in dit prachtige land, waar ik zeker ooit nog hoop terug te gaan (geen zorgen mam, alleen voor vakantie ;)), waar ik veel leuke mensen heb leren kennen en ontzettend genoten heb van alles.

Nu terug in Sydney, tijd voor een paar relaxdagen. Ondanks dit toch nog redelijk wat ondernomen, Royal National Park, toeristentour door de stad, shoppen, strand, nieuwjaarsduik en een aantal mensen van het begin van mijn reis weer ontmoet, erg leuk om iedereen weer te zien en de reisverhalen te horen.

Morgen op weg naar Adelaide om van hieruit de Great Ocean Road te doen.

Doeiiiii!

• 03 Januari 2016 - 09:01

Carla:

Ha Eefje

Mooi verslag, Nieuw Zeeland is inderdaad een prachtig land. Ik hoop dat de rest van de reis ook zo mooi is. Heel veel groetjes en xxx van je moeder.

• 03 Januari 2016 - 10:39

Maud:

Vette shizzle Eve! Ik ga graag een keertje met je mee terug voor vakantie!;)

• 03 Januari 2016 - 12:51

Marc En Vivian:

Lieve Eef, voor jou ook een gelukkig 2016 gewenst, maar die is zo te zien heel goed begonnen! Leuk om te lezen dat je echt aan het genieten bent van de grote momenten, maar ook geniet van de kleine dingen! Geniet ervan!! Groetjes xx Marc en Vivian (vanuit Bonn, Marc's appartement) Ja Eef het gaat beginnen ;)

• 03 Januari 2016 - 20:52

Bernadette Groszwardt:

Nou Eefje, ten eerst4e nog een heel warm, gezond en liefdevol 2016. Zo te lezen heb je het erg na je zin. Geniet er nog maar lekker van.

Groetjes,

Bernadette