Flying High! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Eefje Reijners - WaarBenJij.nu Flying High! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Eefje Reijners - WaarBenJij.nu

Flying High!

Blijf op de hoogte en volg Eefje

19 December 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Holaaa!

Daar ben ik weer, dit keer met een korter verhaaltje hoop ik. Als het goed is, is dit de laatste vanuit Nieuw Zeeland, aangezien ik volgend weekend naar Sydney vlieg om daar oud en nieuw te gaan vieren :) Het is trouwens een heel aparte ervaring hoe snel je went aan het feit dat je gewoon ’s morgens op staat en bedenkt wat voor een leuke dingen er die dag weer op het programma staan, gelukkig kan ik hier voorlopig nog van genieten.

Vorige keer was gebleven in Wellington, als stad vond ik het niet heel bijzonder, ’s avonds zijn we hier op stap geweest wat erg leuk was. De volgende ochtend om 6 uur op om met pap en mam te skypen, erg leuk om ze weer eens te zien. Daarna op naar de boot om de overtocht naar het zuidereiland te maken.

Aangekomen in Abel Tasman National Park, helemaal total loss van het weinig slapen en het lange reizen. ’s Avonds lekker bij het vuur gezeten en even over het strand gewandeld, heel bizar om te zien hoe snel het water hier steeg, je kon letterlijk zien hoe snel het water dichter naar je toe kwam. De volgende dag zijn we gaan kayakken in het national park, erg gaaf en ook een beetje uitdaging gezien de hoge golven. Daarna stond er een 12 km wandeling op het programma langs de kust om weer terug bij het hostel te komen. Op maandag was het dan eindelijk zo ver, ik had al 2x klaar gestaan om te gaan skydiven, maar 2x was het weer niet goed genoeg (heb hierdoor wel voor het eerst in een limo gezeten ;)), nu was er een strakblauwe hemel en geen wind. ’s Morgens in de douche kon ik trouwens nog van de zonsopkomst genieten, want de douche had een raam op hoofdhoogte en was op de zee gericht, heel vet. Ook het skydiven zelf voldeed aan alle verwachtingen, behalve dan dat ik op geen enkel moment angst voelde, wel een beetje vreemd, maar goed, het was een topervaring!

Vanuit Abel Tasman op naar Franz Josef om de gletsjer te gaan beklimmen, althans dat was het plan. Helaas mocht ik niet mee omdat ze m’n knie niet goed genoeg vonden. Even balen, maar achteraf vond ik het gezien de verhalen en de foto’s van de anderen niet zo erg. Wel voor het eerst weer gaan hardlopen, heerlijk! En ’s middags lekker in de spa rondgedobberd.

Voor iedereen die zei dat het zuidereiland echt mooier was dan het noordereiland, jullie hebben gelijk. Daar moet ik misschien wel bij zeggen dat we heel veel geluk hebben met het weer, tot nu toe eigenlijk nog geen regen gehad. De bustocht van Franz Josef naar Wanaka was echt ontzettend mooi. Overal bergen met gletsjers, meren met gletsjerwater (zo blauw heb ik het nog nooit gezien), regenwoud en watervallen. Zo veel wisselingen van landschap in een hele korte tijd, niet te beschrijven zo prachtig. In Wanaka hebben we ’s avonds een boottocht gemaakt over het meer tijdens de zonsondergang, ook helemaal niet verkeerd.

Op dit moment ben ik in Queenstown, gisteren een zeer goede stapnacht gehad. Vandaag stond er een relaxdagje op de planning, gestart met hardlopen langs het water, er zijn slechtere omgevingen om je kater eruit te rennen ;). Toen zag ik daar een paraglider uit de lucht komen en dit bracht me op nieuwe ideeën voor deze prachtig zonnige dag. Het paragliden was ook super om te doen, heel gaaf om alle prachtige natuur een keer vanuit de lucht te zien!

Dit was het weer, morgen op naar Milford Sounds, veel zin in!

Ciao!

  • 19 December 2015 - 14:08

    Maud:

    Jeetje Eve wat maak jij veel mee! Echt supergaaf!! Lijkt me ook een heerlijk gevoel dat het elke dag weer een verassing is wat er op het programma staat. Geniet ervan! xxx

  • 20 December 2015 - 21:08

    Bernard:

    Hoi Eefje,

    Wat een super reis! Milford Sounds ga je zeker geweldig vinden. Geniet van je reis. Hier in Roermond is nog niets veranderd ;-) groet Bernard

  • 28 December 2015 - 19:07

    Sandra :

    Echt heel gaaf Eef! Fijn dat het zo goed gaat met je knie! Super mooie foto's! Geniet er nog van. Groetjes Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Australië

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2016

The last one....

05 Februari 2016

Outback, Eastcoast and more

14 Januari 2016

Wildlife en Co

03 Januari 2016

Happy New Year!

19 December 2015

Flying High!
Eefje

Actief sinds 11 Sept. 2015
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 4210

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 07 Maart 2016

Australië

Landen bezocht: