Wow! Nieuw Zeeland :)! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Eefje Reijners - WaarBenJij.nu Wow! Nieuw Zeeland :)! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Eefje Reijners - WaarBenJij.nu

Wow! Nieuw Zeeland :)!

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Eefje

10 December 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Kia Ora!

Tijd voor een update die even op zich heeft laten wachten aangezien Nieuw Zeeland één grote middle of nowhere is. Waar te beginnen?! Laat ik maar proberen bij het begin . De eerste paar dagen ben ik in Auckland geweest, hier was ik, nadat ik Stephan en Tessa had achtergelaten in Sydney voor het eerst echt alleen. Heel even wennen, maar al snel m’n draai gevonden en mensen leren kennen om mee op pad te gaan. Auckland als stad vond ik niet heel bijzonder, maar de natuur eromheen wel, zo ben ik op Mount Eden geweest, waar je over de hele stad kunt uitkijken en naar Devonport, waar je ook twee oude vulkaankraters kunt beklimmen met een prachtig uitzicht. In Auckland heb ik ook voor het eerst Chris ontmoet, het meisje waarmee ik samen ga reizen in N-Z. Het plan is om met een hop on hop off bus zowel het noorder- als zuidereiland te gaan zien.

De eerste bestemming was Bay of Islands, en de naam zegt het al een baai met 144 eilandjes erin, supermooi. Hier zou ik gaan zwemmen met dolfijnen, deze hadden echter baby’s bij zich waardoor dit niet mocht. Heel erg was dit niet want het was echt gaaf om de groep dolfijnen met deze baby’s van zo dichtbij te kunnen zien.

De volgende halte was Raglan, het surfstrand van N-Z. Ik heb me hier nog maar niet aan gewaagd en ben een waterval gaan bezoeken en surfers gaan kijken, wat ook niet heel verkeerd was. Onderweg hadden we een klapband met de bus en hing er een stuk van de bus los. Dit stuk is er vakkundig uit gesloopt, de band vervangen en we konden weer verder. ’s Avonds was het Dutch night vanwege sinterklaas, wat ondanks de foute Nederlandstalige muziek erg gezellig was.

Toen op naar de Waitomo caves, een heel grottenstelsel waarin het vol zit met gloeiwormen. Hier hebben we een tocht gemaakt bestaande uit wandelen, een beetje klimmen, zwemmen en ronddobberen in een opblaasband. Dit was echt heel mooi, zeker het stuk waarop je op je rug op de band drijft en boven je een sterrenhemel aan gloeiwormen ziet. ’s Avonds gingen we op bezoek bij de Maori’s, waar we op een traditionele manier welkom geheten werden met de Hongi (2x handen schudden en dan 2x met de neuzen tegen elkaar). Verder hebben we hier de Haka gezien van heel dichtbij wat erg indrukwekkend was.

Vanuit de Maori’s zijn we vertrokken naar Roturoa, hier heb ik een wandeling gemaakt langs de stoom- en modderbaden en langs lake Roturoa. Een beetje jammer van de rotte eierlucht die er hing, maar wel heel leuk om te zien. Van hieruit zijn we naar Lake Aniwhenua gereden om daar bij een andere Maori stam op bezoek te gaan. De locatie hier was echt prachtig en hier heb ik de mooiste zonsondergang tot nu toe gezien. Verder hebben we een armband gemaakt van een blad en werd er voor ons gekookt in een Hangi (onder de grond).

Op naar de Blue Duck Station, een megagrote boerderij in de bergen. Eerst een tussenstop gemaakt bij een waterbron van 34 graden om hier lekker in te zwemmen. Op de boerderij ’s avonds lekker biertjes gedronken rond het kampvuur en genoten van een prachtige sterrenhemel en de volgende dag een rustdag. Heerlijk een dagje uitslapen en daarna een wandeling naar de waterval gemaakt die bij de boerderij hoorde, maar toch ruim een uur lopen was. Ook dit was weer super om te zien, en de wandeling zeker waard.

Dan vandaag weer een nieuw hoogtepunt, de Tongariro Alpine Crossing, een wandeling/bergbeklimming van 19,4 km. Ze zeggen dat het één van de mooiste ééndaagse wandelingen ter wereld is, en ik heb dan wel geen vergelijkingsmateriaal maar het was echt prachtig. Overal om je heen bergen, kraters en steeds een verandering van landschap, van vulkaan naar gras, naar sneeuw om vervolgens bij 2 blauwgroene meren uit te komen en eindigend in een bos.

Al met al heb ik het hier erg naar m’n zin en geniet ik volop van de omgeving en de natuur. Deze is hier zo mooi en uitgestrekt, dat zelfs het stilzitten in de bus niet echt een probleem is. Overal waar je om je heen kijkt zie je groen, bergen en water. Het verhaal is iets langer geworden dan gepland, maar goed. Ik ga zo proberen om nog wat foto’s toe te voegen en anders volgen deze later!

Groetjes!

  • 10 December 2015 - 17:31

    Carla:

    Mooi verslag Eef, kan ik op de kaart een beetje volgen waar je geweest bent, en alvast wat foto's kijken. Fijn dat het lopen je goed af gaat.

    Heel veel groetjes van je moeder

  • 10 December 2015 - 22:53

    Puck:

    Eef!! Supervet!! Echt geweldig als ik zo lees wat je meemaakt.
    Geniet! Xx

  • 11 December 2015 - 11:53

    Bram:

    Wauw! Ik wil ook! Mooi verslag ik kijk alweer uit naar de volgende update.

  • 11 December 2015 - 17:34

    Guus Panken:

    Geweldig mooi Eefje. Leuk om zo iets toch een beetje mee te kunnen beleven! Knie houdt het nog steeds goed lijkt het toch?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Australië

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2016

The last one....

05 Februari 2016

Outback, Eastcoast and more

14 Januari 2016

Wildlife en Co

03 Januari 2016

Happy New Year!

19 December 2015

Flying High!
Eefje

Actief sinds 11 Sept. 2015
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 4208

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 07 Maart 2016

Australië

Landen bezocht: